In Alexion CRM kan je gegevens exporteren naar Excel. Hierbij kan je een Excel-sjabloon maken om de gegevens op een gestructureerde manier te plaatsen. Via ons nieuwe Excel-sjabloon voor Greetz kan je zeer gemakkelijk al je contacten naar een formaat exporteren die je vervolgens direct in Greetz kan gebruiken.

Handleiding

Bij de tabellen Organisaties, Personen en Werknemers vind je het Greetz Excel-sjabloon.

Als je weet naar wie je een kaartje wilt sturen, bijvoorbeeld een Verzameling of Selectie, dan kan je onderstaande stappen volgen om deze gegevens te exporteren. Greetz accepteert maximaal 350 adressen, dus zorg dat je dat aantal niet overschrijdt.

Stap 1: Kies Exporteren in menu Bestand

Alexion CRM - menu Bestand - Exporteren

Stap 2: Vervolgens kies je in het geopende scherm voor Bestandstype Excel file (XLSX)

Alexion CRM - Exporteren naar Excel voor Greetz

Stap 3: Kies waar je het bestand wilt opslaan, in dit geval is gekozen voor op het Bureaublad op te slaan als "Voorbeeld export.xlsx"

Stap 4: Kies het Greetz Excel-sjabloon. Dit sjabloon vind je bij de meegeleverde sjablonen, onder de map Instantie. Het scherm zal deze map automatisch openen.

Alexion CRM - Greetz sjabloon

Stap 5: Klik als laatste stap op Oké. Vervolgens worden alle Organisaties geëxporteerd. Dit kan even duren.

 

Adressen importeren op de Greetz website
Als je op de greetz.nl website bent ingelogd, maak je eerst je kaartje klaar en bij de stap van het kiezen/invullen van een geadresseerde, kan je kiezen om adressen uit het Excel-export bestand te uploaden.

LET OP: dit kan voor maximaal 350 adressen.

Klik op onderstaand plaatje om een gedetailleerdere weergave te krijgen.

Alexion CRM - Greetz adressen uploaden

 

Wil je weten welke Excel export-sjablonen er nog meer zijn? Bekijk onze FAQ exporteren met Excel.