Niets is vervelender als je bezig bent en je internetverbinding stop ermee. Nog vervelender is dat dan de gegevens verloren zijn die je net ingevoerd had. Wij zijn constant bezig om de stabiliteit herstelmogelijkheden van Alexion CRM te verbeteren in het geval van een wegvallende of instabiele internetverbinding.

In het cloud-tijdperk is internet zo ongeveer het allerbelangrijkste dat er bestaat. Nu wil het nog wel eens voorkomen dat de verbinding tijdelijk onderbroken wordt. Omdat bijvoorbeeld je wifi even weg is, een collega een verkeerde stekker er uit haalt, je internetprovider een storing heeft, je loopt met je laptop naar de vergaderruimte waar er geen of een andere wifi is, in de trein doet je hotspot het even niet, en zo zijn er nog veel meer manieren waarop je internetverbinding er (even) niet is.

Je wil dan niet dat jouw CRM programma’s zegt: “Ik ben mijn internet kwijt, start maar opnieuw op. Je gegevens zijn helaas verloren gegaan”.

verbroken verbinding

Daarom hebben we in Alexion CRM online nieuwe verbeteringen toegevoegd die ervoor zorgen dat het programma zelf een nieuwe verbinding krijgt en de gegevens alsnog voor je opslaat zodat er geen gegevens verloren gaan. Standaard wordt er 5x geprobeerd om de verbinding te herstellen. Lukt dat niet dan wordt de vraag gesteld of je het nog een keer wilt proberen. Dit kan je oneindig lang proberen totdat het gelukt is.

Als de verbinding terug is, zal Alexion CRM automatisch alle onderdelen bijwerken zodat je weer up-to-date bent. Was je bezig met een kaart aanmaken, verwijderen of bewerken? Dan wordt dit alsnog doorgevoerd als de verbinding weer is hersteld.