CRM en de kleine MKB-er

Als startende en kleine ondernemer krijg je op enig moment met CRM te maken. “Even googelen”, denk je dan bij je zelf. Je tikt CRM in en krijgt ruim 49 miljoen resultaten! En daar moet jij als hardwerkende MKB-er chocola van maken? Is het gek dat een groot deel direct weer afhaakt.

Jargon en veel commercieel opportunisme

CRM jargonHet probleem met CRM is dat het zichzelf verliest in jargon en veel commercieel opportunisme. Een grote brei van artikelen en verhandelingen, vaak in ICT- en marketingjargon van CRM-goeroes en marketeers. Opportunistische verhalen van de CRM-softwareleveranciers die gouden bergen beloven. Pfffff. Natuurlijk als je de tijd neemt, vind je uiteindelijk wel wat je zoekt. Maar hoeveel hardwerkende kleine(re) MKB-ers zijn dan allang afgehaakt?

Helder en begrijpelijk Nederlands

Het MKB bestaat uit heel veel klein(re) bedrijven. Juist voor die omvangrijke doelgroep kan CRM veel bieden. Maar het is kennelijk vreselijk lastig om dat in helder en begrijpelijk Nederlands uit te leggen. CRM verkoopt zichzelf gewoon slecht binnen een belangrijke doelgroep.

Download daarom ons gratis e-book : “CRM invoeren-stap-voor-stap