E-mailen voor fossielen? Online support is beter!

Leuk artikel op Sprout.nl waarin wordt aangegeven dat online chatten met klanten lang niet altijd winstgevend of nuttig is.Wat ik wél weet is dat de Online Support die Alexion biedt voor mij heel erg prettig is om mee te werken:

  • Direct zien wat er bij de klant op het scherm staat (geen spraakverwarring)
  • Ik kan direct aanpassen wat nodig is (kost minder tijd, en de klant vind het leuk om achterover te leunen en de muis het werk te zien doen)
  • Lijkt erg professioneel(en kan ik er geld voor vragen) 🙂
  • De klant wordt effectiever, sneller en beter geholpen (dan via e-mail, chat of forum) en dus blijer

Mijn conclusie:

  • Klanten die geholpen willen worden en daar geld voor over hebben, kunnen met Online Support goed, snel en effectief geholpen worden.
  • Klanten die niets willen betalen kunnen antwoorden vinden op onze FAQ en daar ook vragen stellen. Vragen kunnen ook gesteld worden via e-mail. Hierin zit dan wel een vertraging in én ze moeten het zelf oplossen/toepassen.