Wat wil je bereiken met CRM?
Bepaal vóór dat je met Alexion CRM software gaat werken, wat je er binnen jouw organisatie precies mee wilt bereiken. Dus wat zijn jouw CRM-doelstellingen?
Want met het vaststellen van CRM-doelstellingen bepaal je voor jezelf én voor je medewerkers de rode draad voor de dagelijkse werkwijze.
Wat zijn CRM-doelstellingen?
Pas als je dat hebt besloten kun je bepalen wat jij en je medewerkers er voor moeten doen (of laten). Het is als een het maken van een verre reis. Als je de eindbestemming hebt bepaald kun je pas de route er naar toe uitstippelen en alle juiste voorbereidingen treffen.
Een aantal voorbeelden
Er zijn vele verschillende CRM-doelstellingen te verzinnen.
- het hebben van een betrouwbare database
- het ontwikkelen van concrete klantgerichtheid
- planmatige acquisitie en relatiebeheer
- het opbouwen van klachtenbeheer
- klanthistorie opbouwen
- tijdwinst realiseren door het vermijden van onnodige werkzaamheden
- het ontwikkelen van handige overzichten en analyses
- etc.
Belangrijk is dat je de CRM-doelstellingen niet alleen bepaalt, maar ook nadenkt hoe je het behalen er van gaat organiseren en hoe Alexion CRM software daaraan een bijdrage kan leveren.