Alexion CRM - verschillende tarieven

Nieuw Tariefscherm

In Alexion CRM kan je een Urenregistratie bijhouden. Bij uren horen vaak ook (verschillende) uurtarieven. Hierdoor weet je precies wat je hebt gedaan en hoeveel je de klant wilt factureren. We hebben het Tariefscherm (Tarievendialoog) verbeterd zodat het juiste tarief kiezen nog makkelijker wordt.

Verschillende Uurtarieven

In Alexion CRM kan je voor jezelf én andere collega’s meerdere uurtarieven opgeven. Uit deze tarieven kan je dan kiezen als de Gebruiker zijn uren invult.

Naast verschillende tarieven per Gebruiker is het ook mogelijk afwijkende prijzen en tarieven te hanteren voor specifieke Organisaties, Personen en/of Projecten.

Dit is handig als je met een klant een bepaald uurloon hebt afgesproken. Dit kan een standaard uurtarief zijn voor een Organisatie, maar nog weer afwijkend voor een speciale klus. De mogelijkheden zijn schier eindeloos en zeer flexibel.

Bij het bepalen van het juiste tarief wordt onderstaande volgorde aangehouden. Hierbij is de eerstgevonden prijs/tarief bepalend

  1. Project
  2. Organisatie of Persoon
  3. Medewerker.

Je kan dus voor elke collega een bepaald tarief hebben, daarop kan je voor bepaalde Organisaties of Personen een andere prijs afspreken. Daar bovenop kan je per Project weer een uitzondering maken.

Bijvoorbeeld

  • AnToine’s standaard tarief is € 80,-
  • voor een goede klant rekent hij € 75,-
  • en voor die éne speciale, grote opdracht is dat € 70,-

Verschillende tarieven

Deze verschillende tarieven kan je bij Gebruiker, Organisatie, Persoon en Project op het tabblad “Tarieven” invoeren.

Om gebruik te kunnen maken van de urenregistratie en -tarieven, moet je hiervoor de bij de Instellingen de “Urenregistratie” inschakelen. Om deze aan te kunnen passen moet de Gebruiker lid zijn van de afdeling Verkoop, Boekhouding of Management. Deze afdelingen kan je op het tabblad “Afdeling / personeelsgegevens” per Gebruiker instellen.

Als je meerdere tarieven voor een gebruiker hebt ingevuld, zal bij het aanmaken van een nieuwe urenkaart worden gevraagd welk tarief gehanteerd moet worden.

Nieuw tariefdialoog in versie 7.2

Voor het kiezen van het juiste tarief hebben we het tariefkeuzescherm vernieuwd.

Alexion CRM - Het tariefkeuzescherm

Het nieuwe scherm (of: dialoog, zoals wij het noemen) geeft precies aan welke tarieven beschikbaar zijn voor de betreffende urenkaart die je aan wilt maken. Op deze manier kan je sneller het goede tarief kiezen en wordt het juiste bedrag ingevuld.
LET OP Tarieven die je hebt ingevuld, worden ook gebruikt als je deze als order aanmaakt in SnelStart (!)

 

Ging dit allemaal iets te snel, of is het te algemeen? Wil je meer weten over de mogelijkheden van urenregistratie en tarieven binnen Alexion CRM? Neem dan contact met ons op.