Onderzoek: Alexion CRM app
We gaan binnenkort beginnen met het bouwen van een “wegwerp” app. Hiervoor hebben we jouw hulp nodig.
Met een “wegwerp”-app bedoelen we een app die bedoeld is om ervaring op te doen met een Alexion CRM app voor op je telefoon, tablet of pc.
Op dit moment hebben we zelf al wel een aantal ideeën maar het gaat uiteindelijk om de gebruikers van Alexion CRM die app gaan gebruiken en dus grotendeels zullen bepalen wat het moet kunnen om nuttig te zijn.
Daarom willen we graag van jou weten: Als je Alexion CRM op je telefoon zou kunnen hebben, wat zou de app dan minimaal moeten kunnen? Stel jezelf de vraag: wanneer zou ik de app gaan gebruiken… (en wanneer dus ook niet).
Laat hieronder jouw reactie achter.
Update 13 november 2020
We hebben jullie input geïnventariseerd en zijn nu bezig met maken van de user-stories waarin er omschreven wordt wat we van de wegwerp-app verwachten dat ie moet kunnen.
Ook hebben we al wat tekeningen gemaakt van hoe de verschillende schermen er uit zouden kunnen komen te zien 🙂
Als je op de foto klikt, krijg je meer detail te zien.
Ik wens de volgende zaken te kunnen doen;
noties te kunnen lezen en aanvullen
herinneringen te kunnen lezen en verwerken
NAW gegevens te kunnen aanpassen
Hoi Fred,
Je wilt dus naast het vinden van de juiste gegevens, ook (beperkte) gegevens kunnen aanpassen. Het weergeven van gegevens zal niet zo heel lastig zijn. Het aanpassen van gegevens wel omdat er dan allerlei controles gedaan moeten worden (die in de Windows applicatie allemaal zijn gemaakt). Dus liefst zijn we op zoek naar functionaliteit die zo min mogelijk controles vergen.
Beste Alexion,
Bij een App lijkt het mij vooral handig om telefoonnummers van personen snel te kunnen raadplegen.
Zoeken op naam en de persoonskaart weergeven is essentieel.
Met vriendelijke groet,
Sander Zetteler
Beste Sander,
Het zoeken (en weergave) van gegevens gaat de grootste functionaliteit worden. Je zoek op naam en dan wordt er gezocht in Organisaties, Personen en Projecten. Je krijgt dan relevante gegevens te zien. Zoals bij Organisatie de adresgegevens (waar je dan heen kan navigeren via google maps bijvoorbeeld), het telefoonnummer (zodat je die kan bellen), het mobiele nummer (zodat je een sms kan sturen), het e-mail adres (zodat je snel een mail kan opstellen), de contactpersonen en de (openstaande) notities.
Voor jou is het invoeren van een kleine notitie in eerste instantie niet belangrijk?
Het zou fijn zijn in elk geval de meest essentiële zaken te kunnen zien, zoals n.a.w. telefoonnummer (mailadres), zodat je onderweg makkelijk kunt bellen vanuit de app.
Dat gaat er zeker komen!
tbv app zou t bijzonder handig zijn dat alle gegevens benaderbaar zijn, in ons geval vanaf mobiel.
Dwz
organisaties met alle gegevens (adres, tel.nr, email)
werknemers met alle gegevens
documenten/email inclusief evt bijlages
Daarnaast is t handig als de tel.nrs. dmv button direct openen in “telefoon scherm” zodat direct verbinding gemaakt wordt.
Zelfde geldt voor email adres dmv button waardoor direct mail geopend wordt.
Hoop dat dit mogelijk gaat worden in de app.
Met vriendelijke groeten,
Edwin Fransen
De klanten moeten kunnen inloggen in een voor hun afgebakend gebied, dus een beheerder moet klanten dus toegang kunnen geven tot dit gebied. De brieven, aangiftes enz moeten per soort (onderwerp, bijv. omzetbelasting en aangifte IB enz) gezocht kunnen worden op omschrijving, jaar, maand of kwartaal in een gebied dat alleen voor die klant en de beheerder toegankelijk is. Het staat of valt met de zoekfuncties, dit dienen vaste omschrijvingen te zijn (vastgelegd door de gebruiker) die aan een document worden gehangen met daarbij in welke maand, kwartaal of jaar die betrekking heeft zodat ze makkelijk terug te vinden zijn.
Goedemiddag Theo,
Jij stelt een app voor die jij aan jouw klanten kan laten zien om te gebruiken. Dat zou een vervolgstap kunnen worden of een geheel apart project/app. De app die wij nu willen gaan maken is voor jou zelf als gebruiker van Alexion CRM. Wat zou jij willen zien als je de app opent.
Inzien basis kaartgegevens, koppeling actie en agenda. Telefoonnummers direct kunnen bellen.
Heel zeker 🙂
Als ik naar de functionaliteiten van een toekomstbestendige CRM kijk gaat dit verder dan het opslaan van klantgegevens en bijbehorende documenten.
Voor een app zou het inderdaad handig zijn dan men ‘onderweg’ snel inzicht heeft in een klantkaart. De filters die op de computer van toepassing zijn hoeven geen onderdeel te zijn van de app. Om een toekomstgerichte applicatie te bouwen zou ik strategische visuele opties inbouwen. Hiermee bedoel ik dat men snel een (visueel) overzicht heeft van openstaande quotes (offertes), potentiële klanten, vervolgacties, revenue, etc.
Denk hierbij aan een accountmanager die onderweg nog een aantal klanten wil nabellen tussen zijn afspraken door.
De app zou de verschillende statussen van potentiële prospects kunnen laten zien (op datum van vervolgactie), zodat hij deze effectief kan bellen. Na een gesprek kun je een pop-up toevoegen waarbij de accountmanager direct zijn notities kan plaatsen.
Dit is een van de functies waaraan ik zou denken. Natuurlijk zijn er zo veel meer mogelijkheden, echter is dit ook afhankelijk van de doelgroep van Alexion.
Dag Fleur,
Zelf zaten we te denken aan een grote zoekknop zodat je direct naar iets kan gaan zoeken. Dat kan een naam zijn (van Organisatie, Persoon of Project) maar ook een email adres of telefoonnummer.
Als je dan de gegevens gevonden heb kan je de adresgegevens bekijken, een telefoonnummer kiezen, e-mail sturen of de route laten plannen. Wellicht ook de optie om een post-it te maken.
Daarnaast (daaronder) willen we iets van een overzicht maken, zoals laatste contacten, of je favorieten (om te bellen of te bezoeken), of zoals jij voorstelt overzichten. Dat kan zijn openstaande notities, verzonden documenten, klantgroepen etc.
Wellicht is het ook een optie om middels de camera een foto toe te voegen als document/post-it van bijv. een visitekaartje, notities of een afspraak.
Beste Antoine,
Het hier voorgaande meegenomen, moet het vooral betrouwbare app zijn, zonder haperen en steeds maar opnieuw opstarten. en vooral bijtijds zijn indien er een nieuwe bv Android versie zich aan dient.
Verder bij de gespreksnotities een mogelijkheid dat een nieuwe afspraak direct gemaakt kan worden en dat de klant direct een bevestiging krijgt. Voor de communicatie dat de gesprekken naar het buitenland ook een koppeling krijgt met bijvoorbeeld voipbuster etc.
Met vriendelijke groet,
Kyre van Opstal
Goedemorgen,
Voor ons zou het handig zijn dat de project- en organisatiegegevens (evt. complete kleurkaart/voorbeeld) zichtbaar is.
Met vriendelijke groet,
Mirelle van der Post
Alexion lijkt me meer toegevoegde waarde hebben op een tablet dan op een telefoon. Besturingssysteem Android, IOS en Windows. Vooral een goed werkende zoekfunctionaliteit! (zowel personen als organisaties, in mindere mate notities en documenten). Leesfunctionaliteit op alle tabbladen, schrijffunctionaliteit op alleen notities.
In de menubalk links dezelfde keuzes als op de werkplek. Op de organisatiekaart zichtbaar de tabbladen Algemeen, Notities, Documenten en Projecten. Op de persoonskaart zichtbaar alle contactgegevens.
Goedemorgen Cas,
De lay-out zal heel verschillend zijn, maar de betreffende onderdelen zullen (deels) zichtbaar zijn. Zeker de lijst met Notities, Werknemers en Projecten.
Hoi Antoine,
Graag zou ik de kaarten met n.a.w. gegevens en notities bij kunnen, maar ook de documenten openen.
Daarnaast zou ik graag vanuit deze app bellen en de juiste kaart laten open als ik mobiel gebeld wordt.
Een overzichtelijk agenda. Dan hoef ik mijn contacten en agenda (in Outlook) niet meer met MyPhoneExplorer over te zetten. Agenda en telefoon dient dan wel met Android auto te werken.
Vast bedankt,
Groet,
John Triki
Hoi John,
Het bekijken van gegevens zal geen probleem gaan worden. Documenten zien dat ze gemaakt zijn ook niet maar het openen van deze documenten zal lastiger zijn omdat deze nog niet in onze cloud staan, tenzij we iets weten te fixen als je bijvoorbeeld OneDrive gebruikt…
Bellen en mailen vanuit de app is wat ons betreft vanzelfsprekend, ook het routebepalen bijvoorbeeld.
Ook kunnen we de Notities tonen maar om dat in een agenda te zetten wordt misschien lastiger, alhoewel dat wel mogelijk is natuurlijk (ik denk best leuk inderdaad) maar ik weet niet zo of we daar bij deze wegwerp-app aan toe zullen komen.
Dank voor de input!
Ik heb al enige jaren een mobiele applicatie op Android draaien HandBase(een richting sync via ODBC-koppeling).
Wat ik het meest gebruik is natuurlijk NAW gegevens-alle contactpersonen-notieties inzien. Bellen/mailen.
Aantekening en opmerking bij kenmerken direct zichtbaar.
Kopiëren postcode voor TomTom zoeken adres.
Facebook en LinkedIn koppeling en heb een mogelijkheid gemaakt om contactfoto te zien.
App is wat ouder en er is geen actieve ontwikkeling van HandBase, syncen is op dit moment omslachtig.
Graag ook data lokaal opslaan, merk dat ik toch regelmatig op plekken ben waar ontvangst niet goed is (in fabrieken/industrieterreinen)
Goedemorgen Bert,
Heb je toevallig wat print-screens voor ons van de lay-out van de NAW schermen en de mogelijkheid van zoeken?
Ik heb zo geen idee of we makkelijk bij een Facebook link (die kan je in Alexion CRM invoeren) op de app een plaatje kan tonen, lijkt mij op zich goed mogelijk maar weet niet of we het gaan maken. Wellicht als er meerdere mensen zijn die dit willen en er een bijdrage voor willen betalen.
Lokaal opslaan van de gegevens is inderdaad een goed ding maar ik denk niet dat we dat in deze wegwerpapp gaan maken. Anders dan de gewone cache die in een webbrowser zit. Want lokaal cachen gaat heel lastig worden (want voor inloggen heb je een internetverbinding nodig, hoe ga je om met synchronisatie etc).
Hallo,
Naast reeds genoemde features (naw-gegevens, telefoonnummers, notities e.d. ) zou ik het ook fijn vinden om uren en km-registratie via een app te kunnen doen.
Beste Ron,
Urenregistratie komt er wellicht, is in onderzoek.
Kilometerregistratie zal je dan denk ik via een Notitie moeten vastleggen. Want dat zit ook nog niet in Alexion CRM zelf…
Vraag: hoe zie je een kilometerregistratie voor je? In Alexion CRM?
Beste mensen,
Voor mij zou meest elementair zijn het om NAW gegevens te kunnen opvragen, met eventuele notities daarbij.
Tevens documenten, (contracten/overeenkomsten, correspondentie als m.n. facturen etc.)
Aanpassingen/wijzigingen kunnen om mij wel op kantoor gebeuren.
Koppeling met navigatie, bijv Google of andere zou handig zijn.
Maar volgens mij is dat voor de meesten wenselijk, ben benieuwd.
Goedemorgen Han,
De NAW gegevens zullen zeker beschikbaar zijn. De Notities ook zichtbaar.
Documenten zullen (als we het al gaan doen) alleen zichtbaar zijn dat er op een bepaalde datum een document is gemaakt met onderwerp xxx maar je zal het betreffende document niet kunnen openen (omdat die namelijk niet in de cloud staan). Dat is iets wat gaat komen als we ons documentbeheer gaan herschrijven en in de cloud plaatsen. Daarna kunnen we een app maken die daar ook bij kan.
PS via maatwerk zouden we wellicht wel een en ander op bestelling kunnen maken.
Ik was nog vergeten te reageren terwijl de app wel belangrijk vind en fijn zou vinden als die er zou zijn:
De gegevens die ingevuld bij worden ‘Algemeen’ als die allemaal zichtbaar zouden zijn in de app, dan zou ik tevreden zijn.
Inzage in de documenten gaat waarschijnlijk een stap te ver.
Dat gaan we inderdaad toevoegen. En inderdaad is documenten vooralsnog een stap te ver.