fbpx

Bekijk al ons laatste nieuws, how to’s, videos en posts.

Uit het oog, maar niet uit het hart

,
Een klant waarmee enige tijd geen contact was geweest neemt telefonisch contact op met een bedrijf. De telefoniste vraagt naar de naam van de beller en de reden van haar telefoontje. Klantgericht handelen Vervolgens belt ze een commerciële…

Is klantgerichtheid hetzelfde als klantvriendelijkheid?

,
Vaak worden de begrippen klantgerichtheid en klantvriendelijkheid te pas en te onpas gebruikt alsof ze dezelfde betekenis hebben. Ondanks dat de betekenissen ogenschijnlijk heel dicht bij elkaar liggen, zijn ze toch heel erg verschillend. Klantvriendelijkheid…

Lang leve de klanthistorie

,
Een relatie kreeg onlangs te maken met een incasso-zaak. Een klant van hem wilde een aantal facturen, samen een substantieel bedrag, niet betalen. Ook het incasso-bureau kon het verschuldigde bedrag niet innen, omdat zij beweerden dat…

De CRM-driehoek

,
Het principe van CRM-software is gebaseerd op de onderlinge en wederkerige benaderbaarheid van Organisaties, (Contact)Personen en Projecten. Organisaties worden voorzien van relevante organisatiegebonden informatie zoals adressen,…

De kartonnen doos

,
Betrokken medewerkers is cruciaal voor een onderneming. Daar kan een werkgever natuurlijk veel aan doen. Maar werknemers hebben hier ook hun eigen verantwoordelijkheid. De betrokkenheid was ondermaats Een paar jaar geleden deed ik een onderzoek…

Gebruik van Projecten

,
Waarvoor kan je Projecten binnen Alexion CRM gebruiken? Zelf gebruiken wij het om bij te houden wie zich heeft ingeschreven voor een "Gebruikerscursus Alexion CRM". Ook houden wij in Projecten bij wie er Maatwerk heeft en in welke fase het…

Geef jij de juiste aandacht aan de juiste klanten?

,
Weet jij precies wie je meest winstgevende klanten zijn? Geef jij de juiste aandacht aan de juiste klanten? Wel eens over nagedacht?  De 80/20 regel binnen de klantenpiramide De klantenopbouw binnen een onderneming is bijna altijd piramidevormig.…

e-Book over CRM & klantgerichtheid

,
Hans Meinema is klaar met zijn e-book over CRM. Ik moet zeggen dat het er goed uit ziet. Ben je ook geïnteresseerd? Je kunt deze nu downloaden! Stap voor stap legt Hans het idee achter CRM in heldere en duidelijke bewoordingen eenvoudig uit.…

De nieuwe features van versie 3.5

,
Al enkele maanden zijn we bezig om versie 3.5 voor te bereiden. De release is gepland voor 1 januari 2010 maar je kunt nu al een bèta versie testen. Wat hebben we tot nu toe gedaan? We hebben in versie 3.5 heel veel nieuwe print…

Uptime website wordt bijgehouden

,
Omdat webservers niet altijd beschikbaar zijn, gaan we bijhouden of en hoe vaak de website van Alexion CRM offline is. Als je het leuk vindt kun je zelf ook kijken hoe goed het met de website gaat. Klik op onderstaande knop om te bekijken. …

Alexion CRM werkt op Windows 7

,
We hebben de afgelopen maanden ons CRM programma getest met Windows 7 en er zijn geen problemen gevonden. Alexion CRM werkt dus goed op Windows 7! Zelf hebben we al in een vroeg stadium de beschikking gehad over Windows 7 en we zijn direct…

E-mailen voor fossielen? Online support is beter!

,
Leuk artikel op Sprout.nl waarin wordt aangegeven dat online chatten met klanten lang niet altijd winstgevend of nuttig is.Wat ik wél weet is dat de Online Support die Alexion biedt voor mij heel erg prettig is om mee te werken: Direct…

Zoeken binnen ons blog