De Customer Marketing Methode - index
in:  
Veelgestelde vragen Mijn Alexion

De Customer Marketing Methode van Jay Curry

In 1991 verscheen het boekje de Customer Marketing methode van Jay Curry. Een klein boekje dat op verrassend heldere wijze beschrijft hoe je als ondernemer optimaal rendement kunt halen uit klanten.

De essentie van CRM

In het het boek behandelt Jay Curry eigenlijk de essentie van CRM (Customer Relationship Management! Hoewel het begrip CRM in 1991 nog helemaal niet bestond! Pas in 1998 introduceerde Ed Thompson van de Gartner Group het begrip CRM zoals wij dat nu kennen! De Customer Marketing methode is een must voor ondernemers die het uiterste uit hun klantproces willen  halen. Pas daarna is de ontwikkeling van CRM software zoals we die nu kennen op gang gekomen.

Artikelen gericht op praktische toepassingen

Het is doodzonde dat dit boekje niet meer wordt uitgegeven, want de principes gelden nog steeds. Dat gegeven en het feit dat het op een aantal onderdelen gedateerd is deden de schrijver besluiten om een serie artikelen te schrijven over deze bijzondere methode. Een serie artikelen, gebaseerd op het boek van Curry, aangevuld met de inzichten, kennis en mogelijkheden van 2010. Toegespitst op praktische toepassingen en ondersteund met herkenbare voorbeelden. Met als doel het ontwikkelen van concrete klantgerichtheid en klantbehoud, meer winst en minder kosten

Index van de artikelen tot nu toe!

  1. De Customer Marketing Methode (25 november 2010)
  2. Zonder klant zijn we nergens (30 november 2010)
  3. De klantenpiramide (6 december 2010)
  4. De definitie van Customer Marketing (13 december 2010)
  5. De CRM-klantendatabase (11 januari 2011)
  6. De inzet van methoden en media (18 januari 2011)
  7. Het stellen van klantdoelen ( 24 januari 2011)
  8. Customer Marketing invoeren in 10 stappen (9 februari 2011)
  9. Stap 1: Verzamel klantgegevens (20 februari 2011)
  10. Stap 2: Maak een klantenpiramide (3 maart 2011)
  11. Stap 3: Analyseer je klanten (23 maart 2011)
  12. Stap 4: Stel klantdoelen (6 april 2011)
  13. Stap 5: Ontwikkel een relatiebeheersplan (20 april 2011)
  14. Stap 6: Kies methoden en media (17 mei) 2011)
  15. Stap 7: Ontwikkel klantgerichtheid (9 juni 2011)
  16. Stap 8: Registreer klantgedrag (20 september 2011)
  17. Stap 9: Analyseer de resultaten (26 oktober 2011)
  18. Stap 10: Evalueren leren (10 november 2011)