Do's en Don'ts bij het invoeren van CRM software
in:  
Veelgestelde vragen Mijn Alexion

Do’s en Don’ts bij het invoeren van CRM software

De kwaliteit van de ingevoerde gegevens (de input) in de Alexion CRM software is bepalend voor de kwaliteit van de informatie die je er uit kan halen (de output).

Hieronder  een overzicht van een aantal belangrijke Do’s en Don’ts waarmee je rekening moet houden!

Do’s 

  • Het is belangrijk dat de invoer van Alexion CRM vanuit de directiekamer wordt geïnitieerd
  • Zorg voor het vaststellen van CRM-doelstellingen
  • Zorg er voor dat je weet wat je wilt vastleggen in Alexion CRM
  • Maak een stappenplan hoe je het gaat aanpakken
  • Ontwikkel bewustzijn en acceptatie en draagvlak onder de gebruikers
  • Ontwikkel concrete klantgerichtheid,  klanthistorie opbouwen heeft tijd nodig
  • Maak interne afspraken en procedures over de wijze waarop de Alexion CRM software gebruikt moet worden
  • Train de gebruikers
  • Geef als ondernemer ten alle tijde zelf het goede voorbeeld!

Don’ts 

  • Begin er niet als je niet weet wat de essentie van CRM software  is
  • Doe het niet te snel: Haastige spoed is zelden goed
  • Waak voor onderschatting, CRM invoeren wordt al snel vrijblijvend 
  • CRM software lost bestaande problemen in je bedrijf niet op. CRM software is geen tovermiddel
  • Beschouw het niet als een digitale kaartenbak
  • Vergeet niet klant centraal te stellen