Als je SignRequest gebruikt dan wordt er naar de klant een e-mail verzonden met daarin een link (onder een knop) naar het contract of de overeenkomst.

De tekst van de e-mail kan je in Alexion CRM invullen op het moment dat je deze verstuurt maar je kan ook op het Sjabloon aangeven wat de standaardtekst moet worden. Ook kan je daar gebruik maken van variabelen zoals “aanhef” en “voornaam”.

Om deze standaard e-mail tekst aan te passen ga je in de Boomweergave naar Hulptabellen > Sjabloon.

Op het tabblad “SignRequest” kan je de e-mail tekst invoeren en gebruik maken van de zogenaamde samenvoegvelden zoals {aanhef}.

Meer informatie over alle samenvoegvelden, lees je in onze FAQ.

SignRequest standaard e-mail bericht

Als je dan het gemaakte Document (dat je gebaseerd hebt op dit Sjabloon) via SignRequest gaat versturen, wordt de tekst overgenomen en de variabelen vervangen. In ons voorbeeld is {aanhef} vervangen door “Beste Bart,”.

SignRequest e-mail bericht

De belangrijkste samenvoegvelden

{aanhef}
{betreft}
{kenmerk}
{uw_kenmerk}
{volgnummer}
{afsluiting}
{adresblok}

En de eigen bedrijfsgegevens

{id_bedrijfsgegevens bedrijfsnaam}
{id_bedrijfsgegevens adres}
{id_bedrijfsgegevens postcode}
{id_bedrijfsgegevens woonplaast}
{id_bedrijfsgegevens land}
{id_bedrijfsgegevens email}
{id_bedrijfsgegevens website}
{id_bedrijfsgegevens telefoon}
{id_bedrijfsgegevens kvk}
{id_bedrijfsgegevens btwnummer}
{id_bedrijfsgegevens banknummer}

En van Persoon

{id_persoon naam}
{id_persoon voornaam}
{id_persoon email}
etc.

En van Organisatie

{id_instantie naam_officieel}
{id_instantie telefoon}
{id_instantie email}
etc.