Fout in de OLE-registratie van Outlook
Als je de foutmelding in Alexion CRM krijgt: “Fout in de OLE-registratie. Het programma is niet juist geïnstalleerd. Voer Setup opnieuw uit voor het programma.” Dan kun je onderstaande oplossing proberen:
- open de command prompt van Windows
- klik op de startknop van Windows
- begin dan te typen: cmd
- Kies: Opdrachtprompt
- LET OP: klik er met de RECHTER muisknop op en kies voor “Uitvoeren als administrator”, je hebt dan alle benodigde rechten!
- in het zwarte command prompt scherm type je
- regsvr32.exe ole32.dll
- toets <enter>
- in het zwarte scherm zie je niets maar er komt een schermpje naar voren met de melding:DllRegisterServer van ole32.dll geslaagd.
Opmerking
- Dit werkt misschien alleen op een 32 bits computer… zie voor een mogelijke oplossing https://blogs.msdn.microsoft.com/deva/2010/09/27/error-message-on-64-bit-windows-when-you-try-run-regsvr32-exe/
Andere oplossingen als het niet werkt
Als dit niet werkt zou je ook onderstaande opties kunnen proberen
- de map C:Users”jouw bebruikersnaam“AppDataRoamingMicrosoftOutlook, leegmaken
- Office geheel verwijderen: https://support.office.com/nl-nl/article/Office-2016-of-Office-365-handmatig-verwijderen-4e2904ea-25c8-4544-99ee-17696bb3027b#