Hoe kan ik agendapunten en taken aanmaken in Outlook?

Het is mogelijk om in Alexion CRM snel een taak of agendapunt aan te maken voor Outlook. De adresgegevens + telefoonnummer worden dan met één klik naar Outlook gekopieerd.

Als je deze functionaliteit gebruikt is het verstandig om vooraf een keuze te maken voor één van de 2 opties (Outlook Taak of Agenda). Dan hoef je dat niet steeds aan te geven. Als je agendapunten of taken wisselend aanmaakt is het handig omdat dit vooraf niet in te stellen.

Instellingen prepareren

  • Ga naar Extra en klik vervolgens op Instellingen
  • Scrol met de pijltoets naar rechts tot de tab Quicknote zichtbaar wordt
  • Klik hier op en vink vervolgens Gebruik Outlook taken of agendapunten aan
  • Sluit af met OK

Als de instellingen goed staan, bepaal je of je een agendapunt (of taak) gaat aanmaken vanuit de Organisatie of vanuit een contactpersoon. In beide gevallen klik je het omcirkelde icoontje.

Let op

Klik voor dat je de taak of het agendapunt aanmaakt op de betreffende Werknemer. De taak of agendapunt wordt dan niet alleen aan de Organisatie maar ook aan deze Persoon gekoppeld.

blank

of vanuit Persoon tevens gekoppeld aan Organisatie

blank

Als je onder instellingen geen vinkjes hebt geplaatst, krijg je het volgende popupscherm te zien.

blank

Je kunt nu kiezen voor het aanmaken van een agendapunt en/of een taak en daarna klik je op OK.

Als je hebt gekozen om een agendapunt aan te maken

Stel nu dag en tijd in en pas eventueel de tekst van het onderwerp aan.

blank

Vervolgens klik je op Opslaan en sluiten en je Afspraak is in je Outlookagenda gemaakt:

blank

Als je hebt gekozen om een taak aan te maken

Omschrijf de taak en bepaal de dag en eventuele andere instellingen.

blank

Vervolgens klik je op “Opslaan en sluiten” en je taak is aangemaakt in Outlook:

blank

 

Deze FAQ wordt gevonden op: agendapunt, agenda, actiepunt, taken, outlook, office, taak, taken