Gebruikers zijn personen die de Alexion CRM software binnen jouw organisatie gebruiken. Het is aan te raden om je direct als Gebruiker te registreren. Als Gebruiker kun je gebruik maken van bepaalde faciliteiten die “een bezoeker” niet heeft. Bovendien worden de handelingen van elke Gebruiker apart bijgehouden in een log. Zo weet je wie wat en wanneer gedaan heeft.

Gebruikers kunnen medewerkers van jouw eigen organisatie zijn, maar ook personen buiten jouw organisatie. Gebruikers registreren is verder nodig om samen te werken en activiteiten en documenten met de andere gebruikers via Alexion CRM te kunnen delen.

Een nieuwe gebruiker van Alexion CRM kun je aanmaken door ze eerst als een nieuwe Persoon aan te maken (1). Pas daarna kan deze persoon als Gebruiker ingesteld worden (2).

Een persoon als gebruiker instellen

Klik op Gebruikers links in de navigatiebalk.

Ga naar Gebruikers links in de boomweergave.  Klik op de koppelknop   waarmee je de lijst met alle ingevoerde Personen opent. Kies vervolgens de gewenste persoon en vul de kaart verder zo volledig mogelijk in!

Het veld Inlognaam kan je in principe invullen met elke gewenste naam, bijvoorbeeld de voornaam. TIP: als je de Inlognaam gelijk maakt aan de Windows inlognaam én je zet het vinkje Vertrouwde Windows gebruiker (automatische login) aan, dan hoef je bij het opstarten van Alexion CRM geen Gebruiker en Wachtwoord ingevuld te worden: het programma herkend automatisch de juiste Gebruiker en start automatisch op. Dit scheelt tijd 🙂

Het wachtwoord is standaard leeg. Deze kunt u na het opslaan van de kaart wijzigen door op de knop Wachtwoord wijzigen te klikken.

Als je het veld Inactief aanvinkt kan de gebruiker niet (meer) inloggen. Die vul je dus in als een medewerker uit dienst gaat. Op die manier blijft de historie wel bewaard maar kan die medewerker/gebruiker niet meer in het systeem inloggen.

De velden bij Overig en Brief gegevens kunnen worden gebruikt bij het maken van de Word en Outlook Sjablonen als samenvoegvelden.