Het versturen van een SignRequest kan op verschillende plekken, door in Alexion CRM op de knop met het SignRequest logo te klikken signrequest knopje

N.B. Vergeet niet om SignRequest in te stellen voordat je er een verstuurd.
Lees hier meer over, in onze FAQ Hoe kan ik SignRequest gebruiken in Alexion CRM?

Op het tabblad Documenten bij Organisaties/Personen/Projecten is een SignRequest knop te vinden. Selecteer het Document dat verstuurd moeten worden en klik op de knop (oranje gemarkeerd hieronder).

SignRequest - knop onder Dochterlijst Documenten

Bij Correspondentie gebruik je de knop SignRequest aanvragen.
N.B. Deze kan je pas gebruiken als het Document is gemaakt.

SignRequestknop op de Correspondentiekaart

Bij beide knoppen opent vervolgens het SignRequest aanvraag scherm:

Verstuur SignRequestverzoek

  • Het e-mailadres van de ontvanger wordt automatisch ingevuld vanaf de Organisatie/Persoon/Project/Correspondentie kaart. Desgewenst kan je deze nog aanpassen.
  • De vinkjes wordt standaard aangevinkt zoals ingesteld in de Instellingen bij het tabblad SignRequest. Wil je weten wat deze vinkjes betekenen, bekijk de FAQ “Hoe kan ik SignRequest gebruiken in Alexion CRM?”.
  • Het onderwerp wordt automatisch gevuld met de betreftregel van het Document.
  • Het Onderwerp en Bericht worden gebruikt voor het e-mailbericht zoals dat wordt verzonden naar de ontvanger.

Klik vervolgens op Oké knop, de SignRequest wordt nu geupload en per e-mail verzonden.

De ondertekenaar zal een e-mail krijgen met de vraag om het Document te ondertekenen. Zodra het document is ondertekend zal je via de e-mail van SignRequest een bericht krijgen. Door opnieuw op de SignRequest knop te klikken, wordt de de status van de SignRequest bijgewerkt. Als het document ondertekend is, zal deze automatisch worden gedownload en opgeslagen als pdf bestand. Het originele document in Alexion wordt vervangen met het ondertekende exemplaar.

Je kan op elke moment na het versturen van de SignRequest aanvraag op de SignRequest knop klikken. Hiermee kun je de status van de aanvraag ophalen/bekijken.

Zo kun je zien dat het document is ondertekend of niet:

SignRequest statusupdate - nog niet ondertekend

Lees meer over het instellingen van SignRequest, in onze FAQ “Hoe kan ik SignRequest gebruiken in Alexion CRM?”
Lees meer over het bijwerken van SignRequest aanvragen, in onze FAQ “Hoe kan ik de status van een SignRequest bijwerken?”
Lees meer over het automatisch herkenning van de handtekening door SignRequest, in onze FAQ Hoe zorg ik ervoor dat SignRequest automatisch herkend waar een handtekening moet worden ingevuld?