In Alexion CRM kan je zoeken en Verzamelen via het standaard zoekscherm. In dit scherm kan je verschillende dingen instellen waardoor je preciezer kunt aangeven wat je zoekt.

Zoekcriteria aanpassen

Onderaan elke kolom is een opzoeklijst waarmee je de zoekcriteria voor die kolom kan aanpassen. Standaard wordt bij tekstvelden de optie “bevat de tekst” gebruikt.

Alexion CRM - geavanceerd-zoeken-zoekcriteria

Bevat (niet) de tekst

“bevat de tekst” betekent dat er ergens in de kolom deze tekst moet voorkomen. Dit kan een los woord zijn, maar ook als onderdeel van een woord. Deze optie is hoofdletter ongevoelig.

“bevat niet de tekst” is het omgekeerde, en zal zoeken naar regels waarbij dit er niet in staat. Hierbij worden ook lege regels meegenomen.

Met jokers gelijk aan

“met jokers gelijk aan” kun je specifieker zijn. Een joker is een * of ? teken en geeft aan dat alle tekens mogen worden ingevuld. Je kan de joker meerdere keren gebruiken om zo een ingewikkelde criteria te maken. Deze is hoofdletter ongevoelig.

Een * staat voor alle tekens (cijfers en letters) voor een onbeperkte lengte. Mag ook leeg zijn
Een ? staat voor alles tekens (cijfers en letters) voor precies de lengte van één teken

Hier enkele voorbeelden:

  • Regels beginnen met een W: w*
  • Regels die eindigen met AW: *aw
  • Regels die beginnen met een G en eindigen met een N: g*n
  • Regels waarbij in het midden EN staat: *en*
  • Regels waar er twee spaties in de tekst staan: *  *
  • Regels waar een email adres eindigt op .NL: *@*.nl
  • Regels waarbij telefoonnummer 3 tekens bevat en daarna een spatie: ??? *
  • Regels waarbij er minimaal 3 tekens staan: *???*
  • Regels waarbij er precies 3 tekens staan: ???

Is gelijk aan

Dit betekend dat de volledige waarde van de kolom gelijk moet zijn aan de ingevoerde waarde. Let op: deze optie is hoofdletter gevoelig!

Is (niet) leeg

Dit betekend dat de waarde van deze kolom (niet) leeg moet zijn.

Kolommen veranderen

Om andere kolommen te kunnen kiezen, moet je de “Geavanceerd” optie inschakelen. Dit kan door op de geavanceerd knop rechtsonder in het scherm te klikken.

Alexion CRM - zoekknop-geavanceerd

 

Vervolgens kan je aan de bovenkant zien dat een dropdown optie is. Op deze manier kan je veranderen op welke kolommen je zoekt. De namen die worden weergegeven zijn de interne namen en zijn niet per se hetzelfde als de labels die je normaal gesproken ziet.

Kan je een kolom niet vinden, neem dan gerust contact met ons op.

Alexion CRM - geavanceerd-zoeken-colommen

Aan de rechterkant zie je ook een + en – knop. Met deze knoppen kun je een extra kolom toevoegen of een kolom verwijderen. Op deze manier kan je een Verzameling nog specifieker maken.

Alexion CRM - geavanceerd-zoeken-plus-min-knop

Als je een nieuwe kolom hebt toegevoegd kan je uit de dropdownlijst bovenaan de kolom, kiezen welk veld je wilt gebruiken.

TIP met Shift + F3 kun je direct Verzamelen op het veld dat je hebt aangeklikt. Zie hier meer over de sneltoetsmogelijkheden in Alexion CRM.