Als je een Document verstuurt naar SignRequest moet de ondertekenaar zelf opzoeken waar de handtekening moet worden geplaatst.

Je kan het Word Sjabloon zo aanpassen dat SignRequest automatisch herkent waar de handtekening moet komen. Dat wordt dan een invoervak in het te ondertekenen document waardoor de klant niet per ongeluk een fout kan maken 🙂

Werkwijze

In het Sjabloon zet je op de plek waar de handtekening moet komen te staan de tekst: [[s|0]]. Voor de naam kun je [[t|0]] invullen. Als je wilt dat er automatisch een ondertekeningsdatum wordt ingevuld, kan je [[d|0]] gebruiken. Zelfs aanvinkvakjes kan je aanmaken: [[c|0]]. Natuurlijk kun je voor al deze opties ook gewoon de Word-samenvoegvelden gebruiken, maar dan wordt het niet invulbaar in SignRequest.

Hieronder kun je een voorbeeld van alle opties zien.

LET OP Als je de tekst wit maakt, valt het weg in de achtergrond van de pagina, maar SignRequest ziet hem alsnog waardoor het er beter uit komt te zien.

De variabelen op een rijtje:

  • Naam: [[t|0]]
  • Handtekening: [[s|0]]
  • Datum: [[d|0]]
  • Vinkvakje: [[c|0]]

SingRequest samenvoegvelden uitleg

Let op: de “0” in de variabele geldt voor de eerste ondertekenaar. Als je voor de handtekening het [[s|1]] maakt dan kan een 2e persoon ondertekenen.

 

Meer weten over SignRequest? Lees dan ook onze andere SignRequest FAQ
Hoe verstuur ik een SignRequest?
Hoe kan ik SignRequest gebruiken in Alexion CRM?
Hoe kan ik de status van een SignRequest bijwerken?