Om Alexion CRM te installeren op een Remote Desktop Server of Extern Bureaublad Server zijn aanvullende instellingen mogelijk. Dit is met name handig voor cloud bedrijven die meerdere klanten hosten. Zie ook de faq voor het gebruik van meerdere databases.

Alexion CRM werkt met twee componenten

  • FireBird SQL server
  • Alexion CRM cliënt

Daarnaast worden instellingen op 2 plaatsen opgeslagen, als xml bestand, afhankelijk van het type

  • Persoonlijke instellingen per Gebruiker
    • C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Alexion Software\Relation Manager
    • hierin staat een map “Instellingen” met een submap “xml” map waarin de configuratiebestanden staan
  • Computer instellingen per Organisatie
    • C:\ProgramData\Application Data\Alexion Software\Relation Manager
    • hierin staan 2 mappen: “Instellingen” met een submap “xml”

Om deze verwijzingen op een terminal server in te stellen kunnen andere mappen worden gebruikt. Aan de opstartlink van Aleixon CRM kan je dan extra argumenten meegeven die bepalen waar de instellingen staan en ingelezen cq weggeschreven moeten worden.

Aan de opstartlink kunnen 2 extra argumenten worden meegegeven

  • voor de Persoonlijke instellingen: –-userdir “../userdir”
  • voor de Algemene (computer) instellingen: –-shareduserdir “../allusersdir”

De mappen ../userdir en ../allusersdir kan je zelf bepalen welke dat zijn. Alle gebruikers moeten dezelfde map hebben voor de Algemene instellingen en kunnen een persoonlijke map voor de eigen instellingen. Zorg dat je in de algemene instellingenmap de bestanden hebt staan. Deze worden automatisch gekopieerd naar de persoonlijke map bij eerste keer inloggen/aanmaken.

Je zou voor de Persoonlijke map kunnen verwijzen naar bijvoorbeeld de Z-schijf die automatisch door de server per Gebruiker wordt toegewezen.
De Algemene instellingen map zou bijvoorbeeld de M-schijf kunnen zijn die alle gebruikers gedeeld hebben met elkaar.