Standaard aanhef bij Documentbeheer
Bij het aanmaken van Correspondentie kun je kiezen voor Formele of Informele aanhef. Vanaf versie 3.7 is het mogelijk dit standaard in te stellen.
Bijvoorbeeld:
- Formele aanhef: Geachte heer Van Maarle,
- Informele aanhef: Beste AnToine,
Vanaf versie 3.7 is het mogelijk om hiervoor een standaardwaarde in te stellen. Dat kan ingesteld worden voor alle kaarten (via Instellingen) of op de Persoonskaart (uitzonderingen). Hieronder wordt omschreven hoe je deze instellingen kunt aanpassen.
Om de algemene instellingen aan te passen ga je naar menu Extra > Instellingen > Overig. Op deze manier kun je bepalen wat de standaard aanhef is voor alle Personen
Standaard staat (en stond) de aanhef op Formeel.
Als je op de Persoonskaart hierop een uitzondering wilt maken dan kan dat! Stel je voor dat je iedereen Persoonlijk (en dus Informeel) aanspreekt maar een brief naar een belangrijke klant of naar de advocaat wél Formeel wilt. Het kan ook zijn dat je de standaard op Formeel hebt staan maar dat je brieven naar collega’s of klanten die je persoonlijk kent Informeel wilt aanspreken.
Om de uitzondering te maken: Ga naar de Persoonskaart > tabblad: Overig
Als je bij Persoon kiest voor “Standaard” wordt er gekeken naar de waarde die je bij Instellingen hebt opgegeven.