Als het niet lukt (na een update) om te bellen met een TipTel telefoon toestel en je hebt wél alle instellingen in Alexion CRM goed staan dan kan het zijn dat je wat moet aanpassen in de TipTel configuratiepagina.

Ga hiervoor in de browser naar het ip adres van jouw TipTel telefoon. Bijvoorbeeld 192.168.16.40.

Dat moet overeenkomen met de instellingen die je in Alexion CRM hebt ingevoerd via menu Extra > Instellingen > tabblad: Plus! > kader: Telefoon > veld: IP / hostname.

voip instellingen

Als je dus gaat naar krijg je het inlogscherm van TipTel te zien.

Log daar in met de juiste naam en wachtwoord. Vaak is dat “admin” en “admin”.

Je gaat vervolgens naar de tab “Phone” en kiest daar voor “Features” en daaronder dan weer naar het onderdeel “API security >>”

TipTel API security

Je vult daar je eigen computer IP adres in (bv 192.168.16.10) of een hele range met behulp van een * (192.168.16.*). LET OP: dus niet het ip adres van de telefoon.

Op die manier mogen alle computers in het lokale netwerk uitgaand bellen op deze telefoon. Dit is een beveiliging van TipTel om te voorkomen dat kwaadwillenden zomaar met jouw telefoon kunnen gaan bellen.

 

LET OP: de eerste keer dat je vanuit Alexion CRM gaat bellen moet je dit éénmalig op de telefoon met “OK” bevestigen.