Vraag: ik heb per ongeluk een kaart verwijderd, kan ik die terughalen?
Antwoord: Als je een update abonnement hebt, kan dat.

Deze feature is beschikbaar vanaf versie 3.8

Stappenplan terughalen verwijderde kaart

  • Sluit Alexion CRM af.
  • Ga in Windows naar Start > (Alle) Programma’s > Alexion CRM > Systeembeheer > Verwijderde kaarten herstellen OF Prullenbak
  • Er wordt een waarschuwing gegeven dat je het programma opstart in “Herstel modus”
  • Je krijgt ook nog een leeg Bedrijfsgegevens scherm te zien. Gewoon kiezen voor Annuleren
  • Alexion CRM start nu op in “omgekeerde modus” en je ziet alleen de verwijderde kaarten.
  • Je zoek daar de verwijderde kaart op met F2 of Shift + F
  • Nu ga je deze WEER verwijderen. Op die manier wordt het verwijderen ongedaan gemaakt. De kaart is nu niet meer zichtbaar in “omgekeerde modus”. Als er gevraagd wordt om ook alle Documenten, Notities etc. te verwijderen, kies dan voor JA. Op die manier worden ook alle gerelateerde/gekoppelde kaarten weer hersteld.
  • Sluit Alexion CRM weer af en start deze keer weer normaal op.
  • De verwijderde kaart is weer hersteld en moet nu op te zoeken zijn.

NB. Als je tijdens het (per ongeluk) verwijderen hebt gekozen om ook alle documenten van harde schijf te verwijderen dan zijn die NIET meer terug te halen. Die kan je alleen nog herstellen als je een back-up hebt gemaakt.

Update per 1 oktober 2011

Vanaf versie 3.8 is deze functionaliteit standaard toegevoegd. Deze is afhankelijk van een update abonnement. Zie de betreffende FAQ.