Verwijderde kaarten herstellen
Vraag: ik heb per ongeluk een kaart verwijderd, kan ik die terughalen?
Antwoord: Als je een update abonnement hebt, kan dat.
Stappenplan terughalen verwijderde kaart
- Zorg dat Alexion CRM afgesloten is
- Ga naar Start van Windows > Alexion CRM > Alexion CRM Prullenbak
- Alexion CRM start dan op in “Prullenbak modus”
- tijdens het opstarten krijg je nog een melding te zien dat je in Prullenbakmodus opstart
- Je kan daar de verwijderde kaarten vinden
- Als je deze wilt herstellen/terugplaatsen dan
- in versie 8.0: knop “Kaart herstellen”
- in versie 7 en eerder: knop “Verwijderen”
- de kaart wordt dan “terugverwijderd”
- De kaart wordt dan teruggeplaatst in de gewone versie van Alexion CRM
- Je kan nu deze Alexion CRM Prullenbak modus afsluiten
- De gewone Alexion CRM opstarten
- De verwijderde kaart zie je dan weer
Stappenplan in plaatjes
Stappenplan terughalen verwijderde kaart versie 7.x en eerder
- Sluit Alexion CRM af.
- Ga in Windows naar Start > (Alle) Programma’s > Alexion CRM > Systeembeheer > Verwijderde kaarten herstellen OF Prullenbak
- Er wordt een waarschuwing gegeven dat je het programma opstart in “Herstel modus”
- Je krijgt ook nog een leeg Bedrijfsgegevens scherm te zien. Gewoon kiezen voor Annuleren
- Alexion CRM start nu op in “omgekeerde modus” en je ziet alleen de verwijderde kaarten.
- Je zoek daar de verwijderde kaart op met F2 of Shift + F
- Nu ga je deze WEER verwijderen. Op die manier wordt het verwijderen ongedaan gemaakt. De kaart is nu niet meer zichtbaar in “omgekeerde modus”. Als er gevraagd wordt om ook alle Documenten, Notities etc. te verwijderen, kies dan voor JA. Op die manier worden ook alle gerelateerde/gekoppelde kaarten weer hersteld.
- Sluit Alexion CRM weer af en start deze keer weer normaal op.
- De verwijderde kaart is weer hersteld en moet nu op te zoeken zijn.
NB. Als je tijdens het (per ongeluk) verwijderen hebt gekozen om ook alle documenten van harde schijf te verwijderen dan zijn die NIET meer terug te halen. Die kan je alleen nog herstellen als je een back-up hebt gemaakt.
Update per 1 oktober 2011
Vanaf versie 3.8 is deze functionaliteit standaard toegevoegd. Deze is afhankelijk van een update abonnement. Zie de betreffende FAQ.