Klantgerichtheid | Gratis CRM software
in:  
Veelgestelde vragen Mijn Alexion

Luisteren naar de klantHet woord klantgerichtheid wordt te pas en te onpas gebruikt. De werkelijkheid is dat veel ondernemers zeggen klantgericht te zijn, zonder er iets speciaals voor te doen. Een definitie luidt:

“Klantgerichtheid is de vanzelfsprekendheid waarmee medewerkers van een onderneming onder alle omstandigheden willen luisteren naar klanten en bereidt zijn hun werk voortdurend serieuze aandacht te geven”.

De klantgerichte organisatie

Organisaties ontdekken steeds meer dat niet het product of het merk het verschil maakt in de markt. Steeds vaker blijkt de wijze waarop klanten worden bediend bepalend te zijn voor klantentevredenheid en klantloyaliteit. Juist nu klanten veel kritischer en veeleisender zijn, wordt de concurrentieslag meer en meer beslecht door klantgerichtheid, aandacht en de kwaliteit van de organisatie. De loyaliteit van klanten wordt bepaald door de wijze waarop zij worden behandeld. Klantgerichtheid moet worden georganiseerd door per afdeling klantgerichtheidsfactoren te bepalen.

Lees het artikel “Hoe klantgericht is jouw onderneming eigenlijk?”