Veel klantgerichter, meer loyale klanten
in:  
Veelgestelde vragen Mijn Alexion

Veel klantgerichter, meer loyale klanten

Naast het merk, de kwaliteit en de prijs van een product wordt het koopgedrag van klanten (de markt) vooral bepaald door kwaliteit en betrouwbaarheid van de leverancier.

Klanten van nu zijn veel kritisch en veeleisend. De concurrentieslag wordt in het voordeel beslecht van ondernemingen die serieus klantgerichtheid nastreven en voortdurend bezig zijn met het verbeteren van de kwaliteit van hun organisatie.

Hoe kijken ondernemingen naar de markt. Luisteren ondernemers serieus naar hun klanten en geven ze die voldoende aandacht. Klantgerichtheid ontstaat niet zomaar. Je moet het organiseren door het in je bedrijfsvoering te hanteren als een speerpunt. Frederick Reichheld toont het in zijn bestseller “The Loyalty Effect” uitgebreid aan. Hij laat zien dat succesvolle organisaties altijd klantgerichte organisaties zijn.

Een “zeer tevredenheid” klant, lees een ”loyale klant”, koopt bij jou omdat jij het bent. Omdat hij tevreden is over de wijze waarop jij, samen met jouw medewerkers hem of zijn bedrijf serieus nemen en behandelen. Pas dan werkt klantgerichtheid echt.

Direct downloaden 2 maanden GRATIS én vrijblijvend